Płatki owsiane na wodzie. Czy można zrobić owsiankę bez mleka?

dn. 7. listopada 2018 r.

Płatki owsiane na wodzie. Czy można zrobić owsiankę bez mleka?

Owsianka to bardzo popularne i proste w przygotowaniu danie, które zazwyczaj spożywane jest w porze śniadaniowej.

Rozpoczęcie dnia od ciepłej owsianki, to dobry sposób na pobudzenie pracy naszego układu trawiennego. Owsianka zawiera dużo błonnika, dzięki czemu jest lekko strawna i potrafi nasyci nasz organizm na dłuższy czas.

Standardowo, owsiankę przygotowujemy z wykorzystaniem mleka, jednakże jak wskazują współczesne badania, spożywanie mleka odzwierzęcego może mieć negatywny wpływ na nasz organizm - poza tym wiele osób nie toleruje laktozy zawartej w produktach mlecznych.

Płatki owsiane nie tylko na mleku

Lżejszą i zdrowszą wersją standardowej owsianki, jest po prostu przygotowanie płatków owsianych na wodzie. Aby przygotować płatki owsiane z wodą, wystarczy zachować odpowiednie proporcje, które są zależne od preferencji - jeśli chcemy, by nasza owsianka miała zwartą konsystencję stosujemy zasadę 1 łyżki płatków owsianych na 2 łyżki wody, w innym przypadku należy po prostu dodać więcej wody. Owsianka standardowo gotuję się kilka minut, ale zależy to przede wszystkim od rodzaju naszych płatków owsianych.

Cały fenomen naszej owsianki polega na tym, że każdego dnia może one smakować zupełnie inaczej - wszystko zależy od składników jakie dodamy podczas gotowania, lub po ugotowaniu płatków owsianych na wodzie.

Do owsianki dodać możemy:

  • suszone owoce,
  • świeże owoce,
  • orzechy,
  • cynamon,
  • gorzką czekoladę,
  • białko w proszku,
  • miód.

Przepis na szybką owsiankę

  • Kalorie: ok. 380 kcl
  • Białko: 27,5 g
  • Tłuszcze: 9,5 g
  • Węglowodany: 43,6 g

Składniki

  • 40g płatków owsianych,
  • 30g odżywki białkowej (najlepiej smak waniliowy),
  • 70g malin,
  • 100 ml wody (lub mniej),
  • 10 orzechów nerkowca.

Przygotowanie

Płatki owsiane i maliny zalewamy wodą i gotujemy przez 7 minut. Pod koniec gotowania dodajemy odżywkę białkową i dokładnie mieszamy. Nałożoną już porcję posypujemy uprzednio pokrojonymi orzechami nerkowca. 

Podsumowanie

Płatki owsiane to naturalne źródło błonnika i dobrej energii na cały poranek. Płatki owsiane na wodzie zawierają również witaminy z grupy B, które mają pozytywny wpływ przede wszystkim na naszą skórę i paznokcie. Dodając do owsianki orzechy, owoce i odżywkę białkową, skomponujemy dobrze zbilansowany posiłek, który będzie mógł stanowić w naszej diecie zdrowy zamiennik słodyczy. 

Pamiętaj, że tłuszcze stanowią ważny element w naszej diecie i są niezbędne do prawidłowego procesu przyswajania innych składników odżywczych. Dlatego, też staraj się zawsze wrzucać do swojej owsianki orzechy lub inne nasiona.

 

Gazetka NETTO