Płatki owsiane na mleku – wartości odżywcze, kalorie, witaminy

dn. 13. listopada 2018 r.

Płatki owsiane na mleku – wartości odżywcze, kalorie, witaminy

Popularne kilkanaście lat temu, dla części z nas koszmar z dzieciństwa - płatki owsiane z mlekiem, obecnie przeżywają istny renesans będąc modnym i zdrowym pomysłem na śniadanie. Czy mogą być pyszne? Oczywiście!

Bogactwo zdrowia

Płatki owsiane są produktem zawierającym dużo mikroelementów, witamin oraz błonnika. Błonnik jest swoistą miotełką dla jelit. Pomaga usuwać nagromadzone złogi niestawionych resztek pokarmu. Odpowiednie spożycie błonnika jest istotne z punktu widzenia profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych, otyłości, a nawet nowotworów.

Nie jem mleka!

Część osób z powodów zdrowotnych bądź światopoglądowych rezygnuje ze spożycia mleka i produktów odzwierzęcych. Mamy dobrą wiadomość. Płatki owsiane i owsianka są świetnym pomysłem na bezlaktozowe, wegańskie śniadanie. Jak przygotować płatki owsiane bez mleka? Raczej nie radzimy gotować ich na samej wodzie. Z dodatkiem musu owocowego czy pestek mogą być smaczne, jednak o wiele smaczniejsze są wzbogacone mlekiem roślinnym. Wybierz mleko sojowe, kokosowe lub migdałowe. Owsianka będzie miała pyszny, lekko słodki smak. Jednocześnie nie będziesz musiał narażać się na dyskomfort w okolicy brzucha i dolegliwości żołądkowe.

Płatki owsiane na mleku roślinnym gotujemy tak samo jak na mleku krowim. Do odmierzonej porcji gotującego się płynu wsyp płatki. W zależności od tego czy wolisz gęstszą czy płynniejszą owsiankę zaleca się proporcje 1:3 lub 1:2 (jedna część płatków i jedna część płynu).

Owsianka na diecie

Kaloryczność płatków owsianych na mleku można regulować. Jeśli jesteś na diecie redukcyjnej wybierz mleko chude np. 1,5%. Dzięki temu płatki owsiane z mlekiem kalorie mogą mieć zredukowane, wciąż dostarczając składników odżywczych. Nie musisz rezygnować ze smaku. Wystarczy wybrać chudsze mleko bądź wymieszać je pół na pół z porcją wody.

W zależności od upodobań owsiankę możesz wzbogacić miodem, syropem klonowym, cynamonem, porcją świeżych owoców lub bakaliami. Nie przesadzaj jednak z dodatkami. Podczas odchudzania łatwo wpaść w pułapkę. Zdrowe produkty również zawierają kalorie! Miód, orzechy, suszone owoce są ich pełne. Spróbuj zredukować ich ilość, odchudzając tym samym śniadanie!

Gazetka NETTO