Słuchamy opinii naszych klientów!

18-12-2015

Słuchamy opinii naszych klientów!

Nasza sieć od kilku miesięcy prowadzi internetowe badanie konsumenckie, w którym wzięło udział już ponad 20 000 osób. Dzięki specjalnemu narzędziu informatyczno-analitycznemu Opinello, na bieżąco monitorujemy opinie klientów na temat naszych placówek.

Nasza sieć od kilku miesięcy prowadzi internetowe badanie konsumenckie, w którym wzięło udział już ponad 20 000 osób. Dzięki specjalnemu narzędziu informatyczno-analitycznemu Opinello, na bieżąco monitorujemy opinie klientów na temat naszych placówek.

Opinello stworzyła szczecińska firma Intelevo. Celem badania jest monitorowanie na bieżąco aktualnych opinii naszych klientów. Jest to pierwsze internetowe badanie konsumenckie w historii naszej sieci w Polsce. Z każdym dniem rośnie liczba klientów, którzy biorą w nim udział.

Wysoki poziom lojalności klientów Netto

Po pierwszych miesiącach badania możemy pochwalić się bardzo dobrymi wynikami. Z danych Opinello wynika, że ponad 90 proc. klientów Netto znalazło w sklepie wszystkie produkty, które zamierzało kupić. Wysoki jest także wskaźnik NPS (czyli Net Promoter Score), który określa lojalność klientów wobec marki. Jak wynika z wrześniowego raportu PBS Loyalty Benchmark , najwyższy wskaźnik NPS dotyczy sieci dyskontowych i wynosi 31 punktów – w przypadku sieci Netto wskaźnik ten wynosi aż 51 punktów.

Wyniki badań to bogaty materiał do analiz. Nasza sieć handlowa na bieżąco dostaje informację zwrotną na temat swojej działalności, dzięki czemu może błyskawicznie reagować na wszelkie uwagi i dostosowywać swoją ofertę do zapotrzebowania klientów. Dzięki Opinello w szybki i wiarygodny sposób jesteśmy w stanie ocenić, które działania spotykają się z pozytywną reakcją naszych klientów, a gdzie powinniśmy pomyśleć o wprowadzeniu zmian. Narzędzie to pomaga nam również monitorować wiele podstawowych informacji na temat osób odwiedzających nasze sklepy, takich jak częstotliwość robienia zakupów, zadowolenie z oferty naszych sklepów, ale także z oferty naszych lokalnych poddzierżawców, bo jedno z pytań dotyczy właśnie ich. Bardzo ważny jest również fakt, że do wyników badań bieżący dostęp ma kadra kierownicza, dzięki czemu osoby decyzyjne mogą niezwłocznie reagować na uwagi klientów.

Innowacyjne rozwiązanie od lokalnej firmy

Współpraca z Intelevo wpisuje się w strategię Netto Polska, które w ciągu 20 lat obecności na polskim rynku wspiera lokalnych przedsiębiorców i dostawców. Po pierwszych miesiącach współpracy jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów. W tym czasie ankiety wypełniło już ponad 20 tysięcy osób, co oznacza, że mamy wiarygodną próbę badawczą, która pozwala nam na wyciągniecie bardzo konkretnych wniosków i wskazań do pracy. W tym kontekście stwierdzenie, że nasze sklepy są blisko potrzeb klientów jest jak najbardziej na miejscu.

Mechanizm badania jest bardzo prosty. Każdy klient, który zrobi zakupy w dowolnym sklepie Netto, może wejść na stronę www.opinello.com, a następnie wprowadzić kod znajdujący się na paragonie otrzymanym w kasie i wypełnić krótką ankietę na temat jakości konkretnej placówki. Dodatkowym benefitem dla klientów, którzy wypełnią kwestionariusz, są nagrody – codziennie wygrać można 100 zł, a raz w tygodniu losowana jest nagroda specjalna w wysokości 2000 zł.

Gazetka NETTO